Výrobky slovenských dodávateľov u nás dominujú
Na tému slovenských výrobkov s Branislavom Lellákom, vrchným riaditeľom obchodnej sekcie COOP Jednota Slovensko, s. d.
1. Prečo by sme mali dávať prednosť slovenským výrobkom a produktom?
2. Sú Slováci pri nakupovaní patrioti?
COOP Jednota Slovensko
Branislav Lellák vrchný riaditeľ obchodnej sekcie
1. Dôvodov na kúpu domácich produktov je viacero. Slovenské potraviny sú nepochybne
čerstvejšie a zdravšie ako tie, ktoré k nám cestujú tisícky kilometrov. Sú
výživovo hodnotnejšie a nesprevádzajú ich také obrovské potravinové škandály,
akých sme boli v uplynulých rokoch svedkami napríklad pri brazílskej kuracine
obsahujúcej salmonelu, či pri holandských fipronilových vajíčkach. Štátna
veterinárna a potravinová
správa robí ročne tisícky prísnych kontrol
v predajniach a v skladoch a za akékoľvek pochybenie dostanú obchodníci vysoké
pokuty. Kúpou slovenských produktov zároveň podporujeme domácich
poľnohospodárov, farmárov, výrobcov, spracovateľov, dodávateľov a prispievame k
zvyšovaniu potravinovej
sebestačnosti Slovenska.
Ďalšou pridanou hodnotou kúpy slovenských výrobkovje
podpora zamestnanosti a posilnenie domácej
ekonomiky. Každý jeden predávaný, resp. kúpený slovenský výrobok v sebe skrýva príbeh
tvorený ľuďmi v úzadí. Sú to ľudia, ktorí rôznymi činnosťami prispievajú k
tomu, že sa tento produkt dostane k zákazníkom, a práve často od prístupu
zákazníkov závisí udržanie týchto pracovných miest. Pozitívom uprednostnenia
domácej produkcie je aj ochrana životného prostredia. Slovenské produkty
necestujú do predajní cez pol sveta, preto ich kúpa pomáha k znižovaniu
uhlíkovej stopy. V COOP Jednote vnímame všetky vyššie spomenuté aspekty, a
preto výrobky od slovenských dodávateľov v našej
ponuke dominujú. Slovenských
producentov podporujeme aj cez výrobky
našej vlastnej značky, z ktorých až 85% pochádza od slovenských dodávateľov.
2. Naši zákazníci vedia, že v COOP Jednote nakúpia
kvalitné, čerstvé a zdravé produkty, preto sa k nám radi vracajú. Obchodný
systém COOP Jednota ponúka predovšetkým slovenské výrobky a nás teší, že záujem spotrebiteľov o domácu produkciu potvrdzujú aj
čísla. Celoročný podiel predaja slovenských potravín
v našej maloobchodnej sieti tvorí 70%, čo je najviac na Slovensku. Mnohé
komodity ponúkame výlučne alebo takmer výlučne slovenského pôvodu. Napríklad
všetky vajcia, ktoré predávame, pochádzajú od slovenských farmárov, predaj
slovenského mlieka je na úrovni 97,7%, predaj slovenského medu v našich
predajniach dosahuje úroveň 96,8% a slovenskej hydiny 87,8 %. Slováci majú radi
aj kvalitné regionálne produkty, ktoré majú v našich predajniach pomerne silné
zastúpenie. Spoluprácu s lokálnymi dodávateľmi stále rozširujeme a som rád, že
aj touto cestou pomáhame regionálnym producentom, ktorí to v čase pandémie a
prísnych opatrení v gastronomickom priemysle nemali v posledných mesiacoch
jednoduché.
Zdroj: [16.06.2021; Pravda; Vyrobené na Slovensku; s. 19; Jozefína Kašová]