Úspechy našich členov: Spotrebitelia i odborná verejnosť oceňujú vlastné značky COOP Jednoty

Maloobchodná sieť COOP Jednota potvrdila povesť obľúbeného predajcu privátnych značiek. V každoročnom veľkom spotrebiteľskom prieskume Voľba spotrebiteľa – Najlepšia novinka 2023 uspela v štyroch kategóriách. Prácu domáceho reťazca ocenila i odborná porota súťaže Hermes Komunikátor roka a vlastná značka zabodovala aj na medzinárodnej úrovni.
Maloobchodná sieť COOP Jednota sa pravidelne zapája do
odborných i spotrebiteľských prieskumov a súťaží. Možnosť prezentovať sa na
domácich i zahraničných podujatiach prináša nové skúsenosti a cennú spätnú
väzbu laickej i odbornej verejnosti pre ďalšie smerovanie a rozvoj aktivít,
inovácie a zaradenie nových produktov do tovarového portfólia. V tohtoročnom
spotrebiteľskom prieskume Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2023 sa
víťazným produktom v kategórii Čerstvé mäso stalo COOP kurča gazdovské chladené
PREMIUM. Prvenstvo v kategórii Ovocie a ovocné šťavy si odnášajú COOP jahody
ZELOVOC. Ďalšími víťaznými produktmi sa stali COOP ryža guľatá – Limitovaná
edícia a COOP tyčinky bez posýpky soli s vlákninou z vlastnej značky JUNIOR. „Najvýznamnejším
ocenením je, ak našu prácu pozitívne hodnotia zákazníci. Ocenenie Voľba
spotrebiteľov – Najlepšia novinka je pre nás motiváciou a zároveň výzvou do
budúcnosti, aby sme sa každý rok pripravili pre zákazníkov niečo nové, čo ich
osloví, po čom siahnu. Privátne značky tento priestor otvárajú. Predstavujú pre
nás možnosť odlíšiť sa od konkurencie, priniesť zákazníkovi niečo „naše“, čo
nekúpi v inej predajni a sú jednou z ciest budovania corporate identity.
Kľúčovým momentom v spojitosti s našimi vlastnými značkami je, že sú prevažne slovenského pôvodu. Kúpou slovenských výrobkov zákazníci podporujú domácich producentov, čím
zároveň napomáhajú rastu ekonomiky, zamestnanosti a nepochybne aj potravinovej sebestačnosti Slovenska. Spoločne so
zákazníkmi tak prispievame k trvalým hodnotám,“ uviedol Ján Bilinský, predseda
COOP Jednoty Slovensko.
Privátne značky COOP Jednoty ako voľba spotrebiteľa
Voľba spotrebiteľa – Najlepšia novinka je marketingový
program, ktorý monitoruje, oceňuje a podporuje nové a inovované výrobky na slovenskom trhu
rýchloobrátkového tovaru. Domáci
maloobchodný reťazec sa pravidelne súťaže zúčastňuje a každý rok si odnáša
ocenenia od slovenských spotrebiteľov.
Portfólio výrobkov
vlastných značiek tvorí takmer 750 tovarov, z ktorých 85% pochádza od
slovenských dodávateľov, čo je kľúčové z pohľadu obchodnej politiky a
kontinuálnej podpory slovenskej produkcie. U zákazníkov sú obľúbené vďaka
priaznivému pomeru ceny a kvality. Prostredníctvom vlastných značiek vstúpil v
roku 2021 do popredia tiež environmentálne ladený program Jednotne ekologicky.
Na obaly produktov vlastných značiek sa postupne umiestňujú grafické symboly v
podobe farebných triediacich kontajnerov. Cieľom je edukovať spotrebiteľa a
pomôcť mu k správnemu triedeniu prázdnych obalov. Produkty predávané pod
vlastnou značkou COOP Jednota sú každý rok pravidelne kontrolované v
akreditovaných laboratóriách na Slovensku i v zahraničí. Aj vďaka dôsledným
kontrolám môže maloobchodný systém COOP Jednota umiestňovať na výrobkoch vlastných
značiek logo Garancia COOP kvality.
Cenu Hermes Komunikátor roka 2022 získala vlastná
značka
Dôkazom obľúbenosti privátnych značiek COOP Jednoty je
aj ďalšie ocenenie, tentokrát odbornej poroty súťaže Hermes Komunikátor roka.
Pred spustením deviateho ročníka prešla súťaž viacerými zmenami. Kategória, v
ktorej práce hodnotí odborná porota, dostala nový názov – Cena Hermes. K porote
zloženej z odborníkov z akademického prostredia a praxe boli prizvaní aj
špecialisti. V marci sa rozhodlo, ktoré spoločnosti komunikujú svoje posolstvá
najlepšie. Cenu Hermes Komunikátor roka 2022 v kategórii Dizajn získala COOP
Jednota Slovensko za Limitovanú edíciu – COOP Jednota. „V roku 2022 sme na trh
uviedli limitovanú edíciu obalov s tradičnými slovenskými motívmi. Predstavili
sme výber najobľúbenejších produktov našich zákazníkov v špeciálnom limitovanom
prevedení. Redizajn obalov využil jasné farby a tradičné slovenské ľudové
motívy. Nové obaly boli následne prezentované aj v komunikačnej kampani, ktorá
pracovala práve s faktom, že ide o najobľúbenejšie produkty zákazníkov z
portfólia vlastných značiek COOP Jednoty. Cieľom kampane bolo vyzdvihnúť
kontinuálnu podporu slovenskej produkcie v našom obchodnom systéme,“ vysvetľuje
Margaréta Nosáľová, riaditeľka odboru marketingu, COOP Jednota Slovensko. A
dodáva: „Pri vývoji dizajnu obalov vlastných značiek sa opierame o
nezameniteľnú charakteristiku a jedinečnú DNA COOP Jednoty. Vlastnosti ako
pôvodný, slovenský, tradičný i ďalšie nám poskytujú širokú škálu inšpirácií.“
Víťazstvo na celosvetovej súťaži vlastných značiek
Systém COOP Jednota pravidelne reprezentuje slovenský
obchod aj na najväčšej celosvetovej súťaži vlastných značiek Salute to
Excellence Award v Amsterdame. Na aktuálnom ročníku súťaže sme v konkurencii
viac ako 500 produktov v 90tich kategóriách, od 64 reťazcov z 20 krajín opäť
získali prvenstvo. Prvým miestom bol ocenený produkt COOP Tyčinky bez posýpky
soli s vlákninou Junior. Porota zložená z odborníkov z oblasti gastronómie,
predajcov, výrobcov, dodávateľov aj novinárov posudzovala kritériá ako sú
inovatívnosť, chuť a zloženie, balenie (dizajn, materiál, nápaditosť), celkový
vzhľad, prevedenie i reálnu hodnotu za predajnú cenu. COOP Jednota si na
medzinárodnej pôde tradične udržiava prestížne postavenie v konkurencii
najznámejších reťazcov. Od roku 2014 získal domáci reťazec 4 prvé miesta za
produkty: COOP Kremžská horčica Mamičkine dobroty, COOP Strúhaný chren Tradičná
kvalita, COOP Čaj detský bylinný Junior a COOP Tyčinky bambusové vatové Biova.
Súťaž organizuje Asociácia výrobcov privátnych značiek PLMA, ktorá od roku 1979
združuje predajcov a výrobcov vlastných značiek po celom svete.
Voľba spotrebiteľa – Najlepšia novinka 2023 – víťazné
produkty COOP Jednoty
Kategória Čerstvé mäso: COOP KURČA GAZDOVSKÉ CHLADENÉ
PREMIUM
Kategória Ovocie a ovocné šťavy: COOP JAHODY ZELOVOC
Kategória Ryža, cestoviny, strukoviny: COOP RYŽA GUĽATÁ
– Limitovaná edícia
Kategória Detské slané snacky: COOP TYČINKY BEZ POSÝPKY
SOLI S VLÁKNINOU JUNIOR
Cena Hermes Komunikátor roka 2022
Kategória Dizajn: Limitovaná edícia – COOP Jednota
Medzinárodná súťaž vlastných značiek Salute to
Excellence Award
COOP Tyčinky bez posýpky soli s vlákninou Junior
Informačný servis
Zdroj: [19.05.2023; webnoviny.sk; Aktuálne správy; 16:27; Informačný servis]
https://sita.sk/spotrebitelia-i-odborna-verejnost-ocenuju-vlastne-znacky-coop-jednoty/
https://sita.sk/spotrebitelia-i-odborna-verejnost-ocenuju-vlastne-znacky-coop-jednoty/