New Retail Summit 2024 ukáže cesty k zdravému rastu
New Retail Summit 2024 ukáže cesty k zdravému rastu

Počas dvoch dní, 23.–24. apríla 2024, sa v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave stretne viac ako štyristo zástupcov obchodníkov a ich dodávateľov, aby zdieľali najnovšie údaje, ale aj osobné skúsenosti a „best practises“ zo všetkých odvetví maloobchodu.
V roku 2023 sa obchod snažil
stabilizovať situáciu a neprispievať k inflácii, na úkor čoho však stagnoval.
Teraz je čas podniknúť kroky na naštartovanie rastu. Ako pri tom stavať na
pevných základoch a zároveň využiť aktuálne trendy ukáže 5. ročník najväčší
konferencie pre maloobchodníkov a dodávateľov New Retail Summit,
ktorý sa uskutoční v poslednom aprílovom týždni v Bratislave.
Počas
dvoch dní, 23.–24. apríla 2024, sa v
hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave
stretne viac ako štyristo zástupcov obchodníkov a ich dodávateľov, aby zdieľali
najnovšie údaje, ale aj osobné skúsenosti a „best practises“ zo všetkých
odvetví maloobchodu. Súčasťou podujatia je aj spoločenský večer spojený s
udeľovaním cien Mastercard Obchodník
roka, počas ktorého vystúpi hudobná skupina Korben Dallas.
Prvý deň
je venovaný workshopu so zameraním na silu značiek v obchode. Účastníci sa
spolu s prednášajúcimi detailne pozrú na to, ako sa počas inflačnej krízy
zmenilo nákupné správanie zákazníkov smerom k privátnym značkám aj značkovým
produktom. Oba segmenty sú v konkurencii o pozornosť a peňaženky spotrebiteľov,
no v oboch možno nájsť pozitívne príklady rozpoznateľných značiek, ktoré si
vedú dobre. O úvodné príspevky sa postarajú Marc Knuff, globálny riaditeľ retailovej divízie z Consumer Panel Services GfK, a Michal Pastier, spoluzakladateľ tzv.
„hybridnej“ marketingovej agentúry Darwin
& The Machines a brandingovej agentúry GoBigname. Ďalšími rečníkmi budú Emil Huraj (Dr. Max Holding
SK), Tomáš Králik (I.D.C. Holding),
Martina Schmidt (Alfa Bio) a Ľubomír Tuchscher (Slovenské združenie pre
značkové výrobky).
Ako
kľúčový rečník hlavného programu vystúpi Marcin
Nowakowski zo spoločnosti McKinsey
& Company. Zdieľa poznatky z najnovšieho výskumu spoločnosti McKinsey,
ktorý skúma dynamickú krajinu maloobchodu s potravinami v celej Európe. Výskum
uskutočnený v spolupráci s EuroCommerce ponúka pohľad do budúcnosti tohto
odvetvia a trendov, ktoré sú dnes pre lídrov v tomto odvetví najdôležitejšie.
Ukáže trendy pripravené na predefinovanie maloobchodu s potravinami v roku 2024
a neskôr, čo umožní vedúcim pracovníkom prehodnotiť a prispôsobiť svoje
stratégie.
Inflácia
je nepochybne jednou z hlavných tém posledných mesiacov. Martin Vlachynský, analytik zo spoločnosti Iness, zhrnie situáciu s cenami a s predajom potravín na Slovensku.
Súčasťou bude popis niektorých regulačných zásahov v zahraničí, existujúcich aj
navrhnutých regulačných zásahov na Slovensku a ich negatívnych efektov na trh a
spotrebiteľa. Ladislav Csengeri,
výkonný riaditeľ Consumer Panel Services
GfK pre ČR a SR, zhodnotí vplyv súčasnej situácie na spotrebiteľov a čo
môžeme očakávať v blízkej budúcnosti.
Nové
formáty na vzostupe
Ranný
program zakončí otvorená diskusia na tému, ako nové obchodné formáty menia trh.
Či už ide o veľkých hráčov testujúcich malé formáty, franchising alebo online
predaj potravín alebo predajne 24/7, faktorov, ktoré ovplyvňujú nákupné
správanie, pribúda. Predseda Slovenskej
aliancie moderného obchodu Martin
Krajčovič bude ako moderátor diskutovať s Ladislavom Ambrovicsom (Minit),
Jakubom Kacerom (Wolt SVK) a Štefanom Mácsadim (COOP Jednota Nové Zámky).
O nových
formátoch bude hovoriť aj Marián Jánoš,
výkonný riaditeľ siete lekární Dr. Max
Slovensko. Reťazec stavia veľkoformátové predajne, tzv. Super Dr. Max, kde
na ploche viac ako 800 m² ponúka nové služby aj technológie a zefektívňuje
omnichannel prístup.
V
dopoludňajšej časti probehne hlasovanie publika o víťaza kategórie Inovácia
roka v súťaži Mastercard Obchodník roka
2023. Andrea Slaná, country
manažérka e-shopu Alza.sk, predstaví
službu Do polnoci objednáš, ráno v alza Boxe máš. Lucia Vargová z reťazca Kaufland
Slovenská republika priblíži projekt znižovania objemu odpadu a Tomáš Ulej z Martinus sa podelí s nápadom, ktorý prepojuje e-shop s
knižnicami.
Digitalizácia
ako cesta k rastu
Digitalizácia
a práca s dátami sa ukazujú ako jedny z kľúčových pilierov pre naštartovanie
zdravého rastu. Prečo je teda dôležité, aby firmy modernizovali, aj keď sa im
práve darí dobre? V čom mnohým lokálnym spoločnostiam uteká vlak a poráža ich
zahraničná konkurencia? Prečo investovať do zlepšenia infraštruktúry, obmeny
strojov, automatizácie, digitalizácie a zefektívnenia organizácie práce práve
teraz? Odpovede nielen na tieto otázky prinesie Jan Hirš zo spoločnosti T-Mobile
Czech Republic.
Na
výsledky procesu digitalizácie niektorých HR procesov sa zameria prípadová
štúdia Barbory Gvizdovej, HR
manažérky reťazca Pepco, a Viktora Mečiara, výkonného riaditeľa Tulip Solutions. Z pohľadu obchodníka a
dodávateľa riešení sa spolu podelia o vrátane zavedenia nového dochádzkového
systému.
Technológie
dostanú priestor aj v prezentácii Michala
Švrčka (COOP Jednota Slovensko) a Martina
Dolejše (Mastercard), ktorý predstaví jeden z prvých projektov
automatizovaného obchodu 24/7.
Príbehy
rastúcich značiek
Trh so
stavebnými materiálmi v roku 2023 klesol v celej Európe, v našom regióne v
priemere o 15 – 25 %. Tomáš Vala,
výkonný riaditeľ SIKO Kúpeľne &
Kuchyne, priblíži, ako si skupina udržala prakticky rovnaký obrat, ako
upravuje svoju stratégiu a kde vidí príležitosti do budúcnosti.
Inšpiráciu
zo sveta e-commerce prináša Daniel
Rogińsky, regionální šéf Zalando.
Digitálny úspech ukáže na príkladu podpory lokálnych značiek pri ich expanzii
do zahraničia.
Obchodný
riaditeľ Plzeňského Prazdroja Martin
Grygařík opíše cestu k minuloročnému prvenstvu v segmente pív na slovenskom
trhu. O tom, že tradícia nestačí a je potrebné zostať relevantný, vie svoje v Kofole. Olga Kubíková v záverečnom príspevku hlavného programu predstaví
proces budovania značky Vinea ako kvalitného lokálneho produktu.
Prečo New
Retail Summit?
V roku
2020 sa spoločnosti Blue Events podarilo priniesť na Slovensko zážitok menom „Retail
Summit“ organizovaný už 30 rokov v Čechách. Prečo prívlastok „New“? Vznikla tak
nová tradícia, a to s akcentom na prepojenie online a offline obchodu do sveta
„nového retailu“. Toto vrcholové stretnutie trvá dva dni, každý rok ho navštívi
viac ako 400 ľudí.
Od
počiatku je New Retail Summit najväčšou obchodnou konferenciou na
Slovensku. Spolu 92 % respondentov v prieskume po podujatí odpovedalo, že sa
chcú zúčastniť aj v budúcom roku. New
Retail Summit spoločne s Blue Events organizujú kľúčoví hráči na trhu: Slovenská aliancia moderného obchodu, Zväz obchodu SR, Slovenské
združenie pre značkové výrobky, spoločnosť Mastercard a mnoho ďalších.
„Veríme,
že osobné stretnutia pomáhajú spoločnostiam rozvíjať nielen obchodné
príležitosti, ale aj potenciál ľudí vo firmách. Dlhodobo konferencie
prispievajú kultivácii podnikateľského prostredia,“ hovorí Barbora Krásná, spoluzakladateľka spoločnosti Blue Events, ktorá má okrem Retail Summitu a New Retail Summitu za sebou za dobu svojej existencie
stovky ďalších odborných akcií nielen v maloobchode, ale aj v marketingu a
ďalších odvetviach riadenia firiem.
„New Retail Summit je konferencia, na ktorú
sme na Slovensku dlho čakali. Na tomto fóre dokážeme prinášať každý rok
kvalitné analýzy, novinky na trhu a prezentácie best practices v rámci celej
supply chain. Je to veľmi efektívny koncept, ktorý na jednom mieste združuje
nielen množstvo informácií, ale vytvára aj jedinečný priestor na networking,“
hovorí o konferencii Martin Krajčovič,
predseda SAMO.
Kontakt:
Kateřina Paterová
PR & Media Specialist
+420 776 117 282
katerina.paterova@blueevents.eu
www.blueevents.eu
Zdroj: blue events