Zrušili doručovanie letákov
V schránkach máme o jeden leták menej.
Mária Chreneková Pietrová, moderátorka: „V schránkach
máme o jeden leták menej. Reťazec tvrdí, že takto ročne zachráni 70 tisíc
dospelých stromov.“
Viktor Vincze, moderátor: „Rozhodnutie skončiť s
distribúciu propagačných materiálov urobila zatiaľ ako jediná nemecká sieť
diskontných predajní.“
Mária Chreneková Pietrová: „Práve ich letáky štát v
minulosti označil za kontroverzné.“
Marek Gudiak, redaktor: „Niekoho obťažujú, iní to
naopak berú ako doplnkové čítanie. Akciové letáky stále plnia schránky
Slovákov. Jeden z reťazcov sa však rozhodol, že letáky už budú ponúkať iba na
predajniach, alebo ako prílohu v novinách. Zrušil distribúciu do schránok
ročne vraj ušetrí vyše 4 tisíc ton papiera.“
Tomáš Bezák, hovorca spoločnosti Lidl: „Kríza spojená
so šírením nového koronavírusu ukázala, že sa dá fungovať aj inak než sme boli
doteraz zvyknutí, ohľaduplnejšie k životnému prostrediu, ekologickejšie.“
Marek Gudiak: „V minulosti bol pritom práve tento
reťazec kritizovaný za to, ako sa vysporiadal s povinnosťou uvádzať 50 %-ný
podiel slovenských výrobkov
v letákoch. Aj dnes to vyzerá tak, že naše výrobky sa tlačia na posledných
šiestich stránkach letáku.
Nemôže to súvisieť aj možnože s tým, že neviete naplniť
v tých letákoch ten 50 %-ný podiel, tak chcete ako keby aby odišli
dostratena letáky?“
Tomáš Bezák: „Leták ako taký zostáva zachovaný, my však
preferujeme, aby ho ľudia vyhľadávali viac v online podobe, ale je to tá
istá podoba ako predtým dostávali do schránok, takže nie, povinný podiel slovenských potravín s týmto nemá žiadny
súvis.“
Marek Gudiak: „Ostatné reťazce o zrušení distribúcie
letákov neuvažujú. Každý má na to svoj vlastný dôvod.“
Martin Katriak,
Zväz obchodu SR: „Predsa len naši spotrebitelia sú iného razenia,
bývajú v obciach, bývajú v menších mestách, kde predsa len sú troška iné
podmienky a kde oni sa radi zoznámia s takýmito informáciami in natura.“
Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland: „Na
distribúciu letákov sú naviazané pracovné miesta nielen v tlačiarňach, ale
taktiež aj v iných externých firmách. Napríklad my v Kauflande zamestnávame
prostredníctvom distribúcie letákov viac ako 2 tisíc distribútorov, kontrolórov
a inšpektorov.“
Veronika Bush, hovorkyňa spoločnosti Tesco: „V súlade s
našou dlhodobou stratégiou sme už v minulom roku znížili počet strán nášho
letáka, ktorý informuje zákazníkov o aktuálnych akciách.“
Lucia Langová: „Náš leták tlačíme na recyklovaný papier
s certifikátom FSC a neustále optimalizujeme roznosové oblasti.“
Marek Gudiak: „No ani štát zatiaľ neuvažuje, že by distribúciu letákov reguloval plošne. Marek Gudiak, televízia Markíza.“
Zdroj: [01.07.2020; TV Markíza; Televízne noviny; 19:00; Marek Gudiak / Mária Chreneková Pietrová;Viktor Vincze]