COOP Jednota spustila edukačnú kampaň zameranú na ochranu životného prostredia
Na produkty vlastnej značky umiestnil tento reťazec grafické symboly, prostredníctvom ktorých vysvetľuje spotrebiteľom, ako správne triediť odpad. Súčasťou projektu Jednotne-ekologicky je samostatná webová stránka poskytujúca bližšie údaje k separovaniu použitých obalov.
Na produkty vlastnej značky umiestnil tento reťazec
grafické symboly, prostredníctvom ktorých vysvetľuje spotrebiteľom, ako správne
triediť odpad. Súčasťou projektu Jednotne-ekologicky je samostatná webová
stránka poskytujúca bližšie údaje k separovaniu použitých obalov.
Odborné informácie k tejto aktivite, ktorá oficiálne štartuje 15.7.2021, spestruje vedomostná hra a inštruktážne videá. Odborným garantom projektu je spoločnosť NATUR-PACK.
„S nákupom potravín sa spája veľká produkcia obalov, z
ktorých sa následne stáva odpad. Vďaka princípu cirkulárnej ekonomiky ho však
môžeme recyklovať a opätovne využiť. V COOP Jednote nám problematika ochrany
životného prostredia nie je ľahostajná, a preto sme obaly výrobkov našej
vlastnej značky doplnili o grafické symboly, ktoré zrozumiteľne vysvetľujú, ako
daný obal po použití správne triediť,“ hovorí Ján Bilinský, generálny riaditeľ
COOP Jednoty Slovensko.
„Zodpovednosť ochrany našej prírody leží na pleciach spotrebiteľov, ale aj výrobcov.
Ako výrobca vlastnej značky máme v COOP Jednote príležitosť prispieť k zmene, a
tak sme spravili prvý krok, a túto tému sme si osvojili. Projektom
Jednotne-ekologicky chceme spotrebiteľov edukovať, a na pravidelnej báze im
poskytovať aktuálne informácie k environmentálnym témam. Uvedomujeme si, že
problematika obehového hospodárstva je ďaleko rozsiahlejšia, a správne
triedenie odpadu je len jej časť. Uzatváranie materiálových tokov, tzv. closed
loop je reálne možné v prípade poznania celého hodnotového reťazca od výrobcu
po koncového spracovateľa odpadu. Naše angažovanie sa v téme budeme postupne
rozvíjať,“ dodáva J. Bilinský.
COOP Jednota má vo svojom portfóliu viac ako 760 výrobkov vlastnej značky, z
ktorých až 85 % pochádza od slovenských
dodávateľov. Na produkty postupne umiestňuje grafické symboly v podobne
zberných nádob, ikonkami už disponuje tretina produktov a neustále pribúdajú
ďalšie. Zobrazené kontajnery sú vo farbách triediacich nádob s popisom nápojový
kartón, plast, kov, papier, sklo, komunál, bio. Pri každej ikonke je zároveň
uvedené, ktorá časť daného použitého odpadu kam patrí. V prípade, že sa obal
skladá z viacerých častí, ktoré je potrebné vhodiť do rozdielnych kontajnerov,
každý kontajner je na obale jasne zadefinovaný.
Webová stránka Jednotne-ekologicky sa vo svojej úvodnej
fáze zameriava najmä na správne triedenie použitých obalov. Spotrebiteľom
popisuje, aký obal patrí do prislúchajúcej zbernej nádoby, upozorňuje aj na
druhy odpadu, ktoré do daného kontajnera vôbec nepatria. Na portál budú
postupne pribúdať inštruktážne videá s Bačom a Honelníkom, užitočné eko tipy a
interaktívna hra.
Pridanou hodnotou webstránky bude aj pravidelné
informovanie ohľadom aktuálnych informácií z environmentálnej oblasti. Webový
obsah tak nie je určený len zákazníkom COOP Jednoty, ale širokej verejnosti.
„Triedenie použitých obalov je veľmi dôležité, odpadu
dávame druhú šancu, šetríme prírodné zdroje, a zároveň - a to si možno ani
často neuvedomujeme - šetríme vlastné peniaze,“ vysvetľuje Michal Sebíň,
riaditeľ spoločnosti NATUR-PACK a pokračuje: „Triedením odpadu šetríme energiu,
znižujeme množstvo odpadu na skládkach, chránime životné prostredie a
prispievame k ochrane klímy. Zodpovedný prístup výrobcov k tejto problematike
je mimoriadne dôležitý.“ NATUR-PACK upozorňuje, že triedenie nápojových
kartónov a kovových obalov na Slovensku nie je jednotné. V niektorých
samosprávach sa triedia nápojové kartóny samostatne do oranžových kontajnerov,
kovy do červených kontajnerov, veľmi často však aj oboje spoločne s v červených
kontajneroch, prípadne v rôznych kombináciách spoločne s plastmi v kontajneroch
žltej farby. Systém triedenia pri týchto odpadoch je potrebné overiť si buď na
nálepkách na zberných nádobách alebo na webovej stránke príslušnej samosprávy.
Projektom Jednotne-ekologicky aktivity COOP Jednotny
zamerané na ochranu životného prostredia nekončia. Ako výrobca predávajúci
výrobky privátnej značky, ale zároveň ako jeden z najväčších predajcov potravín na Slovensku, bude COOP Jednota aj
naďalej podporovať cirkulárnu ekonomiku. "Je to nielen jedna z kľúčových
politických tém v rámci Európskej únie, ale v prvom rade nevyhnutná cesta, ako
chrániť našu vlastnú planétu. Princíp obehového hospodárstva si vyžaduje spoluprácu
všetkých zainteresovaných strán, preto sa obraciam aj na spotrebiteľov a chcem
ich požiadať o zodpovednosť pri zaobchádzaní s použitými obalmi. Každý jeden
zhodnotený obal sa počíta, avšak nezabúdajme, že najlepší odpad je taký, ktorý
vôbec nevznikne,“ uzatvára J. Bilinský.
Zdroj: COOP Jednota
Zdroj: [07.07.2021; retailmagazin.sk; Aktuálne; 00:00; Redakcia]
https://www.retailmagazin.sk/aktualne-vpravo/5622-coop-jednota-spustila-edukacnu-kampan-zameranu-na-ochranu-zivotneho-prostredia
https://www.retailmagazin.sk/aktualne-vpravo/5622-coop-jednota-spustila-edukacnu-kampan-zameranu-na-ochranu-zivotneho-prostredia