Aké dôležité informácie by nemali výrobcom uniknúť pri registrácii obalov?     

Pre výrobcov sa prechodné obdobie skončilo januárom tohto roku. Od 1.2.2022 je tak možné uvádzať na trh už iba zálohované obaly, verifikované a registrované Správcom. Od tohto dátumu sa taktiež doba verifikácie skrátila na 4 týždne. Verifikačná doba začína plynúť dňom doručenia fyzických vzoriek, pričom je potrebné, aby dané EAN kódy boli už nahraté aj v registračnom portáli. 

Pre výrobcov sa prechodné obdobie skončilo januárom tohto roku. Od 1.2.2022 je tak možné uvádzať na trh už iba zálohované obaly, verifikované a registrované Správcom. Od tohto dátumu sa taktiež doba verifikácie skrátila na 4 týždne. Verifikačná doba začína plynúť dňom doručenia fyzických vzoriek, pričom je potrebné, aby dané EAN kódy boli už nahraté aj v registračnom portáli. Následné potvrdenie o registrácii obalov, ktoré výrobcovia a importéri poskytujú svojim odberateľom poskytujeme na vyžiadanie na emailovej adrese info@spravcazaloh.sk. 
V prípade zmien parametrov už registrovaných obalov, prosím kontaktujte zakaznickecentrum@spravcazaloh.sk.

Kde môžete nájsť mapu odberných miest?
Správca sa teší spusteniu mapy odberných miest, vďaka ktorej spotrebitelia získajú prehľad o odberných miestach, kde je možné vrátiť zálohované plastové fľaše a plechovky. V súčasnosti máme v spolupráci s distribútormi už takmer 2 200 odberných miest, kde je možné vrátiť zálohované plastové fľaše a plechovky. Spotrebiteľ si môže na mape odberných miest dostupnej na www.slovenskozalohuje.sk pohodlne vyhľadať predajňu vo svojej blízkosti, prípadne sa k nej navigovať. Na rozširovaní siete odberných miest sa neustále pracuje v spolupráci s distribútormi za účelom dosiahnuť komfortné zálohovanie pre všetkých obyvateľov, čo je kľúčové k úspechu zálohového systému a splneniu jeho ambicióznych cieľov. 
Ako komunikuje Správca k téme zálohovania?
Spustenie zálohového systému sprevádza komunikačná kampaň, ktorá sa zameriava na základné informačné posolstvo k zmenám spotrebiteľského správania, ktoré so sebou prináša zavedenie zálohového systému.

Komunikácia prebieha v TV priestore formou 15 sekundových spotov, ktorými sa od 1. januára do konca februára podarilo aspoň raz zasiahnuť takmer 2 500 000 obyvateľov. Vonkajšie priestory boli využité pre komunikáciu cez city light nosiče v mestách na celkovo 260 plochách. V online priestore sme za obdobie 2 mesiacov dosiahli v rámci sietí slovenských webov zásah cez 1 200 000 unikátnych užívateľov. Youtube reklama zasiahla takmer 1 000 000 unikátnych užívateľov a na sociálnych sieťach Facebook a Instagram sa nám podarilo zasiahnuť viac ako 1 000 000 užívateľov. Komunikáciou sa snažíme dostať dôležité informácie o zálohovaní aj k veľmi mladej vekovej skupine od 13 rokov vďaka platforme Tik Tok cez weby Hashtag.sk a Startitup.sk.

Komunikácia v online priestore je podporená aj spoluprácami s influencermi ako Fero Joke, Kristína Tormová a Sajfa. Všetky doterajšie príspevky a príbehy spolupracujúcich influencerov v roku 2022 vygenerovali vyše 570 000 videní.

V rámci PR sa môžeme pochváliť 511 mediálnymi výstupmi o zálohovaní v období od 25.12.2021 do 28.2.2022.

Šírenie posolstva zálohovania a poskytovanie praktických informácií širokej verejnosti je neustále podporované aj organickou komunikáciou na sociálnych sieťach Facebook, Instagram. Pre odbornú verejnosť je dostupný profil na LinkedIn a Twitteri.

Praktické informácie o zálohovaní komunikujeme emailom priamo na samosprávy a pripravujeme školenia pre obce v spolupráci so ZMOS. 

Tešíme sa pozitívnym číslam a veríme, že prieskum, ktorý bude realizovaný v apríli 2022 potvrdí, že zálohovanie sa dostáva hlbšie do povedomia spotrebiteľov a budú sa doň aktívne zapájať.

Zdroj: Správca zálohového systému